Refrany
"Curar-se amb saliva dejuna"
Significat
S'utilitza per indicar que un problema o una ferida lleu és molt fàcil de remeiar o que no té cap mena d'importància. Aquesta expressió s'empra en un sentit figurat o humorístic. Antigament, s'utilitzava la saliva del matí com una mena de remei casolà ràpid (com ara per intentar assecar granets o berrugues), però avui en dia serveix simplement per treure ferro a un cop o una petita rascada.